ЯКИМ МАЄ БУТИ “АНТИРЕЙДЕРСЬКИЙ” ЗАКОН: ПОГЛЯД ЕКСПЕРТИЗИ РЕФОРМ

Прийняття щороку восени «антирейдерських» Законів починає перетворюватись у погану традицію. І справа не в тому, що ці Закони не потрібні (адже вони конче потрібні)! І навіть не в тому, що багато законів в Україні не виконується!

Річ у тому, що останнім часом зміст законів не завжди відповідає тій задекларованій меті, задля якої вони приймаються.

Як інакше пояснити те, що після року роботи так званого «Антирейдерського закону» (№ 1666 від 06.10.2016), розробленого поважною робочою групою на чолі з керівництвом Мін’юсту, випадків рейдрества в Україні не тільки не поменшало, а стало значно більше!?!

Відповіді на ці питання ГО «ЕкспертиЗА Реформ» вже висловлювала як минулого, так і цього року в публікаціях: ЩО ПРИХОВАНО В «АНТИРЕЙДЕРСЬКОМУ» ЗАКОНОПРОЕКТІ МІНʼЮСТУ? 01.10.2016

http://www.expertreform.com.ua/2016/10/01/shho-pryhovano-v-antyrejderskomu-zakonoproekti-min-yustu/ та ОБМЕЖЕННЯ ЕКСТЕРИТОРІАЛЬНОСТІ: РОБОТА МІН’ЮСТУ НАД ПОМИЛКАМИ http://www.expertreform.com.ua/2017/02/06/obmezhennya-eksterytorialnosti-robota-min-yustu-nad-pomylkamy/ .

Поки хтось «підлаштовує» систему під себе, щоденні випадки рейдерства надовго знищують інвестиційну привабливість України, адже який інвестор захоче ризикувати своїми грошима?

Цьогорічний «антирейдерський законопроект», що, за повідомленням ЗМІ, має розробити відповідна Урядова комісія вже найближчим часом (https://agropolit.com/news/5851-antireyderskiy-zakon-pokajut-v-radi-za-paru-tijniv ), ще має шанс стати по-справжньому дієвим інструментом боротьби із цим ганебним явищем.

Задля цього законотворці мають урахувати, що поряд із махінаціями з реєстрами рейдери, як і раніше, продовжують використовувати незаконні організовані групи для фізичного усунення охорони підприємств та їх захоплення.

Недосконалість чинного кримінального законодавства України, відсутність у ньому спеціальних норм, які б надавали можливість притягувати до кримінальної відповідальності як «організаторів», так і «виконавців» протизаконних силових захоплень підприємств, установ та організацій, є однією з причин розквіту цих злочинних практик в Україні. Тому відсутність законодавчої реакції, спрямованої на подолання й цих складників рейдерських схем, щонайменше дивує.

З метою доповнення законопроектних напрацювань та забезпечення таким чином комплексного вирішення проблеми рейдерства Громадська організація «ЕкспертиЗА Реформ» розробила проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з метою підвищення безпеки ведення бізнесу» (далі – Законопроект).

У Законопроекті особливу увагу приділено питанням саме КРИМІНАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ за скоєння найбільш розповсюджених протизаконних дій, що вчиняються під час реалізації так званих «рейдерських схем».

Зокрема, пропонуємо передбачити кримінальну відповідальність за:

 

  • захоплення будівель чи споруд підприємств приватної форми власності (незалежно від наявності ознак протидії законній господарській діяльності);

 

  • внесення завідомо неправдивих відомостей до реєстрів нерухомості та бізнесу;

 

  • найманство у господарських та корпоративних конфліктах;

 

  • порушення обмежень в охоронній діяльності;

 

  • бездіяльність працівників правоохоронних органів (під час рейдерських атак).

 

Крім того, підготовлені пропозиції щодо внесення змін до Закону України «Про охоронну діяльність», зокрема щодо видів заборон, які доцільно запровадити для охоронних агентств з метою запобігання протиправного використання їх працівників під час рейдерських захоплень.

Також у Законопроекті пропонується внесення змін до чинних на сьогодні законів з питань державної реєстрації нерухомого майна та бізнесу в частині, що стосується порядку оскарження рішень, дій або бездіяльності державних реєстраторів, зокрема щодо розгляду таких скарг виключно судами.

Окремо слід зазначити, що яскраво презентована Мін’юстом власноручна відмова від функцій у сфері державної реєстрації (так звана «демонополізація») виявилась такою лише на словах: передавши значну частину роботи, а отже, витрат та відповідальності іншим суб’єктам, Мін’юст отримав майже необмежені повноваження – можливість переглянути будь-яку реєстраційну дію, скасувати її та забезпечити внесення іншого запису до реєстрів фактично протягом доби.

Саме тому Громадська організація «ЕкспертиЗА Реформ», як і більшість правозахисних організацій, дотримується жорсткої позиції стосовно необхідності розгляду спорів, пов’язаних із державною реєстрацією нерухомості та бізнесу, виключно судами, а не Міністерством юстиції України та його територіальними органами.

Розроблений Законопроект вже направлено до Уряду та Комітету з питань аграрної політики та земельних відносин Верховної Ради України.

 

20.09.2017 ЗАКОНОПРОЕКТ щодо протидії рейдерству

22.09.2017 ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ до Законопроекту

 

 

Без коментарiв

Додати свiй коментар