«ІЛЮЗІЯ РЕФОРМ» В РОБОТІ УРЯДУ

«Експертизою реформ» вже висвітлювалось питання реформування системи виконання кримінальних покарань в Україні та, зокрема, ініціативи Міністерства юстиції України ліквідувати Державну пенітенціарну службу України (https://www.facebook.com/expertreform/posts/1006990152724851 ).

Коли тільки стало відомо, що Мінюстом підготовлено проект постанови Кабінету Міністрів України  «Деякі питання оптимізації діяльності центральних органів виконавчої влади системи юстиції», якою передбачалося ліквідувати Державну пенітенціарну службу України як самостійний центральний орган виконавчої влади, діяльність якого відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2014 року № 442 спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра юстиції, зважаючи на надважливість цього питання, нашою організацією невідкладно, ще 10 травня, було направлено листа на ім’я Прем’єр-міністра України Володимира Гройсмана. (Нагадаємо, що згідно з Проектом постанови завдання і функції служби з реалізації державної політики у сфері виконання кримінальних покарань та пробації пропонувалося покласти на Міністерство юстиції України. Крім того, до сфери управління Міністерства юстиції України проектом постанови передбачалося віднести цілісні майнові комплекси, що забезпечують виконання завдань Державної кримінально-виконавчої служби України).

У зазначеному листі громадська організація «ЕкспертиЗА реформ» зверталась до новопризначеного очільника Уряду з проханням забезпечити при розгляді питання щодо ліквідації Державної пенітенціарної служби України неухильне дотримання Кабінетом Міністрів України вимог статей 3, 50 Закону України «Про Кабінет Міністрів України» щодо оприлюднення та проведення публічного громадського обговорення вказаного вище проекту постанови Кабінету Міністрів України.

лист КМУ 1лист КМУ 2.jpegлист КМУ 3.jpeg.jpegлист КМУ 4.jpeg.jpeg.jpegлист КМУ 5.jpeg.jpeg.jpeg.jpeg

У листі ми наголошували, що проект постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання оптимізації діяльності центральних органів виконавчої влади системи юстиції» передбачає внесення змін до Положення про Міністерство юстиції України, а отже має нормативно-правовий характер та потребує оприлюднення та громадського обговорення, а також звертали увагу на занепокоєння громадянсько-активної та правової спільноти України процесами реформування системи виконання кримінальних покарань.

Проте, на викладену у листі обґрунтовану та змістовну правову позицію ми отримали відповідь, що надійшла з Міністерства юстиції за підписом заступника Міністра юстиції Гії Гецадзе, яка фактично не містить жодної відповіді по суті порушених нами проблем.

лист Гецадзе 1лист Гецадзе 2

Крім того, вже 18 травня на засіданні Уряду були підтримані і видані постанови № 343 «Деякі питання оптимізації діяльності центральних органів виконавчої влади системи юстиції» та № 348 «Про ліквідацію територіальних органів управління Державної пенітенціарної служби та утворення територіальних органів Міністерства юстиції». Отже, «реформа відбулась»…

У зв’язку з такою політикою вищих органів держави хочеться зазначити, що все більше складається враження, що у державі відбувається лише маскування псевдореформ та ілюзія змін, і деякі органи влади навпаки стають все більш закритими та відстороненими від суспільства, адже про численну кількість прийнятих надважливих доленосних рішень ми дізнаємось лише постфактум!!!

Свідченням цього є, наприклад, те, що розділ сайту Мінюсту «Консультації з громадськістю» http://old.minjust.gov.ua/consultations та їх сторінка на сайті «Громадянське суспільство і влада» http://civic.kmu.gov.ua/consult_mvc_kmu/consult/poll/projects/2, http://civic.kmu.gov.ua/consult_mvc_kmu/consult/poll/projectstype/2/16 не містять ані зазначеного проекту постанови Кабміну, ані жодного з проектів актів законодавства з питань реформування системи органів юстиції, системи державної реєстрації тощо, що видавалися останнім часом як Міністерством юстиції, так і Урядом. Це є також прямим порушенням вимог чинного законодавства щодо оприлюднення проектів нормативно-правових актів з метою їх обговорення та врахування думки громадськості!

Дійсно, навіщо виносити на громадське обговорення проекти актів, які необхідно прийняти за один день або щодо яких заздалегідь відомо, що їх законність та раціональність досить сумнівні?

Показником реальної відкритості органів влади та індикатором їх готовності до реформування та якісних змін діючої системи державного адміністрування є готовність владних інституцій йти на конструктивний діалог з представниками громадськості та експертного середовища.

На жаль, на сьогодні конструктивний діалог між владою та суспільством фактично не відбувається, а інституції громадянського суспільства більш сприймаються як вороги, які тільки заважають роботі.

За таких умов реформи у державі не можуть бути справжніми!

Без коментарiв

Додати свiй коментар