Юрій Георгієвський: «Закон України «про очищення влади» не виправдав сподівань української громади, заданих революцією гідності»

Про це під час прес-конференції «Як проходить люстрація на Харківщині: проблеми та шляхи вирішення» 14 березня 2016 року поінформував голова Координаційної ради ГО «ЕкспертиЗА реформ» Юрій Георгієвський. Предметом обговорення представників громадськості  стали результати півторарічної дії Закону України «Про очищення влади», яким передбачена процедура люстрації державних посадовців режиму Януковича. Зокрема, було розглянуто як проходить люстрація у Харківській області та які труднощі виникають при її проведенні.

Керівник Харківського обласного відділення Комітету виборців України Михайло Камчатний звернув увагу на те, що протягом дії Закону на території Харківської області було люстровано лише 26 осіб, які обіймали посади в органах державної влади, в той же час було проведено більше 15 000 спеціальних перевірок. Такі цифри не лише ставлять під сумнів ефективність процесу очищення влади в Україні, але й відверто свідчать про наявність численних «лазівок» у законодавстві, що дають можливість посадовцям уникнути люстрації.

Серед таких «лазівок», Юрій Георгієвський вбачає ухилення осіб від процесу люстрації, у тому числі, за допомогою необґрунтованих судових рішень, що безпідставно визначають осіб такими, що не відповідають критеріям Закону, а також самовільне трактування закону окремими державними органами.

На думку керівника ГО «ЕкспертиЗА реформ» Юрія Георгієвського, головними чинниками неналежного здійснення процесу очищення влади в Україні є недосконалість чинного законодавства з питань люстрації, а також відсутність незалежної та ефективно діючої системи органів, що виконують функції, пов’язані з люстрацією.

«Після Революції Гідності нагальною потребою українського суспільства став процес очищення влади. Його було розпочато завдяки введенню у дію відповідного закону. Проте результати дії запропонованих законотворцями ініціатив свідчать не лише про неефективність сучасних люстраційних процесів чи суспільне розчарування у відсутності реального очищення влади, але й про суперечність певних норм даного закону Конституції України» – підсумував Юрій Георгієвський.

Як відзначив у своєму виступі керівник ГС «Харківська громадська люстраційна палата» Федір Веніславський, можна виокремити низку причин втрати Законом про люстрацію свого регулюючого потенціалу. Найголовніше – це виключення в процесі його остаточного ухвалення положень, що забезпечували можливість участі в процесах очищення влади представників громадськості. Як наслідок інститути громадянського суспільства, які прагнули до реального очищення влади, залишилися без дієвих важелів впливу на ці процеси.

Керівник ГО «Харківський антикорупційний центр» Дмитро Булах, представив результати моніторингу відповідності декларацій реальному майновому стану службовців Харківської області. У результаті перевірки було виявлено значні неузгодженості. Проте наразі відповідна реакція уповноважених органів щодо цих фактів відсутня.

Представники громадськості дійшли висновку щодо доцільності утворення спеціального недержавного інституту, який би був відповідальним за процеси очищення влади в Україні. Серед іншого, була зазначена і необхідність активного залучення громадськості до процесу очищення влади та створення відповідних громадських рад при органах державної влади.

 

Без коментарiв

Додати свiй коментар