Мін’юст планує ліквідувати територіальні органи

Безперечно, що 2015 рік став роком реформ в системі органів юстиції. Зроблено було начебто не мало: ліквідовано Державну реєстраційну та Державну виконавчу службу, повноваження ліквідованих служб передано до компетенції Міністерства юстиції, змінено структуру та оновлено кадровий склад територіальних органів міністерства, запроваджено електронні
(он-лайн) сервіси, відкрито доступ до державних реєстрів, запроваджено систему винагород державним реєстраторам юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, державним реєстраторам прав на нерухоме майно та працівникам органів державної реєстрації актів цивільного стану, збільшено розмір винагород для державних виконавців тощо. Черговим кроком стало прийняття законів про передачу (децентралізацію) повноважень з питань державної реєстрації нерухомості та бізнесу і запровадження принципу екстериторіальності у вказаних сферах.

Багато нових проектів після опрацювання їх у «тестовому режимі»
цього року нарешті мали б запрацювати «наповну». Адже будь-які реформи потребують закріплення досягнутих результатів та доведення їх до рівня досконалості. В іншому випадку реформи згодом «ризикують» перетворитися на марно витрачені гроші та час та поповнити список «обіцянок політиків» та «невиправданих сподівань» наших співвітчизників.

Однак, не дивлячись на попередні кроки, які нарешті мали б покращити  роботу органів юстиції, в останні дні минулого року стало відомо про наміри Міністерства юстиції провести так звану «нову хвилю реформ»…

Зокрема, 25 грудня 2015 року стало відомо про наміри Міністерства юстиції ліквідувати одну з головних робочих ланок системи органів юстиції – районні, міські, міськрайонні, міжрайонні управління юстиції (далі –територіальні органи юстиції).

За новим Планом заходів з реформування1 вже до 1 липня 2016 року територіальні органи юстиції повинні перетворитися у відокремлені підрозділи місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги, що за «попередніми оцінками» ініціаторів реформ призведе до ліквідації близько 500 територіальних органів юстиції та скорочення 5000 працівників юстиції, а також «нібито» дозволить органам юстиції нарешті приблизитися до громадян.

Враховуючи неузгодженість проголошеного змісту нової хвилі реформ із попередньою політикою міністерства, виникає низка запитань:

Задля чого впродовж минулого року було проводити відкриті конкурси на заміщення посад керівників територіальних органів юстиції та їх заступників, щоб вже наступного року ці посади скоротити?

Чому суттєві зміни в структурі органів юстиції, що відбулися протягом минулого року та були закріплені на законодавчому рівні, навіть приблизно не передбачали такий розвиток подій?

В чому сенс руйнування існуючої системи територіальних органів  юстиції, в яких працюють кваліфіковані державні службовці та які виконують покладені на юстицію функції на відповідних територіях?

Яким чином статус центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги відповідає тим функціям, які покладені на територіальні органи  юстиції, щоб здійснювати проголошене перепідпорядкування?

Як будуть вирішені соціальні питання, пов’язані із масовим звільненням працівників територіальних органів юстиції?

Та, нарешті, чи дійсно можна  зробити органи юстиції «ближчими до людей» шляхом скорочення 5000 працівників юстиції?

 

_____________________

1 План заходів з реформування територіальних органів Міністерства юстиції України та розвитку системи надання безоплатної правової допомоги, затверджений наказом Міністерства юстиції України від 25.12.2015 № 2748/5.

Без коментарiв

Додати свiй коментар